Naglar!

Jag fullkomligt älskar att måla naglar, fixa, ha långa fina och välvårdade naglar! Dock är inte mina så långa just nu men jag jobbar på det. Tänkte bara visa en sak jag gjorde häromdagen. Jag gjorde en fransk manikyr, ljusrosa/shimmer under och svart längst ut på tipparna. Jag gjorde även det svarta lite snett, fast nästa gång ska jag göra det ännu mer snett så det blir snyggare. Och hur gjorde jag detta?
1. Jag målade naglarna med det ljusrosa nagellacket i två lager så det täckte ordentligt och såg bra ut, sen väntade jag i ca 2 timmar.
2. Tejpade ovanpå nageln, så jag skulle få en rak linje där det svarta skulle vara (därför den långa väntetiden tills det rosa torkat)
3. Målade på det svarta och drog bort tejpen medans nagellacket ännu va blött och sen lät jag det torka.
(egentligen ska man avsluta med topplack men tyvärr så hade jag inget sånt så jag fick klara mig utan.)
Såhär blev resultatet!
image description

Kommentarer


Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback