Första jobbdagen...

Hej på er! Första dagen för mig på jobbet idag och det gick väl som det gick kan jag säga. Började med att lyssna på andra som sålde, fick sitta med där dom förklarade hur man gjorde med allt och även lyssna på hur dom la upp hela samtalet. Efter ett tag va det dags att ringa själv, ingenting jag var beredd på precis men det va bara att tuta å köra för det är inte direkt farligt även om jag va jääävligt nervös först.. Men ju fler samtal man ringde, desto lättare blev det och jag tyckte det var jätte roligt och man märkte verkligen hur mycket olika personer det finns och jag har jobbat en dag så jag lär få uppleva mycket mer men jag tyckte det gick bra även om jag inte fick någonting sålt. Dom förväntar sig ju inte att man ska sälja första dagen utan det är därför man har prövotid så man ska få testa och även komma in i det så dom ser om man kan eller om det inte är nåt för en. Jag hoppas iallafall att jag får vara kvar för det är lätt att tjäna pengar och roligt dessutom även om man får prata med personer som är irriterade och otrevliga rätt ofta men vad gör det om hundra år liksom? :)
Nu är klockan snart 22 och jag ska göra mig klar för kvällen, jobbar dag denna veckan och det vill säga att jag börjar nio i stan så jag måste åka med bussen som går 08.08. Jag ville jobba kväll i fortsättningen egentligen men har insett att det är smartare för mig att jobba dag. För jobbar jag kväll så kommer jag aldrig hinna va med kompisar, och dessutom.. Jobbar jag kväll så börjar jag kl 14 men bussen in till stan går 11 så det känns rätt onödigt så jag hoppas att dom kan ha kvar mig på dag för det blir enklast för mig! Men det märks, kanske går att ta varannan vecka också, det vet man ju inte, höhö :)
Hoppas det är bra med er, ni som läser min blogg får gärna skriva era bloggar så gör jag ett inlägg med era adresser så folk kanske kikar in på era bloggar också! Pusss på er <3
Hej på er! Första dagen för mig på jobbet idag och det gick väl som det gick kan jag säga. Började med att lyssna på andra som sålde, fick sitta med där dom förklarade hur man gjorde med allt och även lyssna på hur dom la upp hela samtalet. Efter ett tag va det dags att ringa själv, ingenting jag var beredd på precis men det va bara att tuta å köra för det är inte direkt farligt även om jag va jääävligt nervös först.. Men ju fler samtal man ringde, desto lättare blev det och jag tyckte det var jätte roligt och man märkte verkligen hur mycket olika personer det finns och jag har jobbat en dag så jag lär få uppleva mycket mer men jag tyckte det gick bra även om jag inte fick någonting sålt. Dom förväntar sig ju inte att man ska sälja första dagen utan det är därför man har prövotid så man ska få testa och även komma in i det så dom ser om man kan eller om det inte är nåt för en. Jag hoppas iallafall att jag får vara kvar för det är lätt att tjäna pengar och roligt dessutom även om man får prata med personer som är irriterade och otrevliga rätt ofta men vad gör det om hundra år liksom? :)
Nu är klockan snart 22 och jag ska göra mig klar för kvällen, jobbar dag denna veckan och det vill säga att jag börjar nio i stan så jag måste åka med bussen som går 08.08. Jag ville jobba kväll i fortsättningen egentligen men har insett att det är smartare för mig att jobba dag. För jobbar jag kväll så kommer jag aldrig hinna va med kompisar, och dessutom.. Jobbar jag kväll så börjar jag kl 14 men bussen in till stan går 11 så det känns rätt onödigt så jag hoppas att dom kan ha kvar mig på dag för det blir enklast för mig! Men det märks, kanske går att ta varannan vecka också, det vet man ju inte, höhö :)
Hoppas det är bra med er, ni som läser min blogg får gärna skriva era bloggar så gör jag ett inlägg med era adresser så folk kanske kikar in på era bloggar också! Pusss på er <3
Saknar förövrigt mitt hår, saknar att bara kunna sätta upp en toffs, locka det eller platta det..
Med det korta som jag har nu så går det inte att göra ett dugg och det är riktigt töligt!

Kommentarer


Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback